Tuesday, May 7, 2013

Saya teringat percutian saya ke Acheh satu ketika dulu.. ketika di airport, sementara menunggu kapal terbang untuk pulang ke Malaysia, saya sempat berborak dengan seorang minah saleh ni... dia dari australia... Mula-mula saya speaking dengan dia, agaknya mak saya banyak suruh tanya, akhir nya dia menjawab dalam bahasa Indonesia.. agak terkejut.. Saya bertanya kepada nya, adakah dia seorang Muslim? memandangkan dia bertudung rapi seperti seorang muslimah.. tidak nampak beliau seorang kristian.. She said "no"... dia seorang kristian.. tetapi kerana beliau menghormati sebuah negeri yang mengamalkan sistem perundangan Islam yang sangat bagus, jadi beliau decide untuk bertudung... Saya merasakan wanita ini adalah wanita yang cukup istimewa.. kata beliau, selama 4 tahun beliau di bumi Acheh, pelbagai perkara yang dipelajari.. Islam cukup indah kata nya... 

Tapi di Malaysia.. wanita di luar sana, tiada segan silu mendedahkan aurat.. tak bertudung.. pakai pakaian yang menjolok mata.. post gambar yang tidak senonoh.. sangat mengecewakan.. orang kafir boleh menghormati agama kita, kenapa kita tidak boleh menghormati agama kita sendiri?? malah kita menghina nya! hukum Allah dipermainkan... neraka itu panas... orang yang telah meninggal dunia berharap sangat untuk hidup semula supaya mereka boleh bertaubat, tetapi kita yang hidup ini, telah banyak diingatkan betapa azab nya api neraka, hanya memekak kan telinga, membutakan mata...

Ada yang mengatakan kepada saya, lepas kahwin nanti nak bertudung la... Takut suami tanggung dosa, tetapi tahukah anda sebelu kahwin, ayah yang menanggung dosa kamu? tak kasihan ke kat ayah yang membesarkan, yang menjaga anda sejak kecil lagi...

Adik-adik, dan akak-akak.. tak terlambat untuk sama-sama menutup aurat.. pintu taubat sentiasa terbuka.. Jom sama-sama menjadi insan yang lebih baik dari hari ke hari...

:)

No comments :