Tuesday, May 7, 2013


Apabila berkata perihal rezeki..
Aku merasakan dugaan aku paling kuat..
Tapi sedarkah aku bahawa ramai lagi diluas sana yang tidak mempunyai pekerjaan, yang hidup merempat, yang mengharapkan belas ihsan orang lain?
Sedangkan aku masih ada keluarga yang sentiasa mendorong dan membantu ku ketika susah dan senang..
Setiap ujian yang Allah berikan adalah sebahagian pengajaran menjadikan diri ini redha dan sabar...

Apabila berkata perihal jodoh...
Aku merasakan aku lah paling terseksa...
Tapi sedarkah aku bahawa ramai lagi diluar sana yang tidak sesempurna aku tidak mendapatkan jodoh?
Sedangkan aku yang mempunyai kesempurnaan sepatutnya bersyukur...
Allah menjanjikan yang terbaik untuk ku.. Jika bukan di dunia, pasti di akhirat...

Bersyukurlah...
Apabila kita redha akan sesuatu, Allah pasti menjanjikan sesuatu yang tidak dijangka..
Dunia ini hanya sementara, hidup seketika..
Entah esok lusa, kembali semula...

Allah..
Sesungguhnya Engkau mendengar doaku ini..
Jadikan aku sekuat dan setabah nama ku..
Berikanlah aku ilmu yang bermanfaat, rezeki yang halal, jodoh yang membawa ku ke jalan Mu Ya Allah..
Jadikanlah aku anak, isteri dan ibu yang boleh membawa ibu bapa ku, suami ku dan anak-anak ku ke syurga Mu..

Ameen Ya Rabb....


No comments :