Tuesday, April 17, 2012

Dress oh Dress....

Hye everybody!

Apa khabar hari ni??? Hajar... Alhamdulillah... Hari ni ok je... Ok... This coming Sunday, kami (kak Id, kak Zura, Echa, Lyra, Badrika (my father's side)) akan pi buat photoshoot dekat white studio... Tak sure specific location nya.... tapi dengar macam interesting gila kan??? yeah!!

Btw, theme kiteorang dress kali ni... Biar semua nampak sweet andcute... everybody can't take same colour... me??? hahaha... secret... wait n see bebeh.... Pada mulanya macam rasa senang ok nak cari dress.. ala... berlambak jual online kot.. last minute beli pun boleh...tu la orang kalau semua benda nak buat last minute... apa pun lastly tak jadi...

Pada mulanya saya pilih brown... sebab saya rasa saya sesuai dengan brown.. masing-masing nak nampak elegant... saya dah tak risau masa tu sebab saya ada pilihan dihati... tapi bila tengok balik... oh my God!! terlalu ketat dan sendat.... terpaksa saya membatalkan niat dihati untuk membeli...

Saya mula mencari dress dan jubah yang menarik untuk saya pakai... Saya dah terjumpa dress yang saya minat gila!!! lawa sangat!!! seriously! saya terlalu suka jubah ni...
Cuba tengok bawah, lawa sangat kan?? harganya RM180... pada saya agak mahal la... tiba-tiba Asif bagitau dia nak pi Bandung... mintak tolong dia carik dress yang sama kat Bandung.. malangnya dress nya tak ada... huhuhu.. Asif kata design lain ada... so, saya suruh Asif beli jugak yang mana lawa di mata... Asif hantar gambar dari Bandung... hihihi.. ada yang berkenan di hati warna pink....

tapi saya masih tetap berkenan dengan dress rose tu... saya tak kira dah.... last nite baru saya nak beli... (gila kan? ini dikatakan last minute... nak guna ahad, mlm tadi baru nak beli....) so, saya call untuk tanya berapa hari utk sampai.. dibuatkan tak sampai hari Jumaat.. aniaya nama nya... huh..... mengecewakan! order dibuat dari Indonesia! so mengambil masa 6 hari untuk sampai! hancurnya hati saya.... terpaksa saya cari dress lain... (saya tak beli jugak dress ni sebab nak beli dress lain!! habis duet asyik shopping je!)


So, pagi ni saya dah kelam kabut sangat sebab tak ada dress lagi... ya Allah.. Hajar... macam ni pun kalut sangat dah kenapa?????? semua dah kene ambik colour masing-masing.... marah kak Id kami asyik tukar-tukar colour... hahahha... sorry kak Id! kak Id whatsapp saya suruh tengok dekat website poplook... ok!! ada satu yang simple + elegant + longgar!! itu yang penting.. terus beli sebelum status baju tu bertukar kepada "out of stock".... yeahh! finally!!! hey guys!!! poplook punya dress lawa-lawa ok! n dikira murah... serius!! korang boleh shopping kat situ.. (iklan tak berbayar ok!)

Sekarang ni Hajar ada satu lagi masalah besar!! hahaha... tak habis-habis kau dengan masalah Hajar!!! tudung.. ya tudung... saya nak beli tudung yang bercorak @ plain @ tone??? ok... tunggu baju sampai esok baru kite decide!

hahaha... Ok la.. nak tengok berita... sekejap lagi buat post pasal lunch tadi pulak kalau tak mengantuk... Hari ni terpaksa jugak ambik ubat tidur + inhaler + n semua ubat-ubatan sebab petang tadi tiba-tiba pulak kene semput... sekarang dah ok.. :)


Ni antara pilihan hati saya.. senang... tak yah fikir tudung.... siap terus! tapi masalah bahagian dada pulak...

Colour pink tu yang Asif belikan saya.... Weee! tak sabar nak ambik... boleh buat baju raya je la...


No comments :