Wednesday, April 18, 2012

Rempit United???

Oh my God!!! sambil-sambil tulis blog, keluar dekat tv3, wujudnya Rempit United.. woww... mat rempit pun dah ada persatuan sendiri... errmm.. tapi saya pelik, apa mission dan vision rempit united ni?? adakah merempit di litar??? dan adakah litar akan diwujudkan si setiap daerah atau pekan atau kampung???

Bukan saya argue dengan kewujudan Rempit United ni.. tapi saya nak tahu apa mission mereka??? kalau dah nama rempit ni, tak kan nak pakai helmet betul-betul, guard kat lutut, kat siku..lumba kat litar...errm.... tak de maknanya!!!!! nak up up... willy??? entah la... saya pun tak tahu... dengan berhelmet?? hahaha.. so funny!

Kenapa saya terkejut dengan kewujudan rempit united??? depan rumah saya, jalan clear je... itu lah tempat mereka menunjukkan kehebatan nya.. ya Allah.. jangan cakap la... semua aksi ada... accident??? errmm.. lebih 10 kali kat depan rumah saya! serius! saya tak bergurau ok...

haiisshh.. ada sekali ni saya baru sampai dari KL dalam pukul 9.30 malam.. saya mandi + solat, dah berstokin nak tido.... tiba-tiba... gedeboooommmm!!! sekuat-kuatnya.. saya dah boleh agak mesti budak accident.. saya berlari jugak ke depan.. dibuatnya budak tu teruk ke ape ke... ok.. saya nak pitam!! budak tu dah berdarah-darah satu badan... langgar sesama kawan.... sepantas kilat saya terus ambik kunci kereta, hantar budak ni ke klinik.. memang buat kerja betul..... Hajat nak tidur pukul 10.30 malam jadi kul 1.30 pagi sebab membersihkan darah budak tu dalam kereta...Budak budak....

Kepada adik-adik bawah umur,

dengar lah nasihat akak, jangan lah merempit... awak menyusahkan orang....

dah rasa hebat sangat ni.....

No comments :