Thursday, September 19, 2013

Allahu Rabbi.. Diragut...

Allahuakbar.. Pengalaman yang tak akan dilupakan.. Saya diragut di Bukit Tinggi Klang... Hari ini saya ada site visit di Klang.. Company terakhir kami pergi terletak di rumah kedai.. Direction diberi kata nya di atas ambank, tetapi rupanya itu sekadar landmark sahaja.. Jadi saya dan Taufiq ke jalan raya untuk lihat board company tu, tanpa disedari motor dari belakang menarik handbag saya.. (Mindset saya sentiasa memikirkan kes ragut, jadi saya memang akan pegang handbag sekuat hati..) saya terjatuh dan terheret di jalan raya.. Nasib tiada kereta lalu.. kalau tidak pasti... Nauzubillah... 

Alhamdulillah, peragut gagal mendapatkan handbag saya... Cume kaki saya terseret, siku saya terkoyak dan tangan kanan saya bengkak.. Taufiq pun panic ketika itu.. Benda berlaku terlalu pantas... Terus ke klinik.. Terima kasih Dr. Fernandez bagi rawatan percuma.. 

Nasihat saya, walaupun handbag kita pegang kuat macam mana pun ia tetap mengundang padah.. Kerana apabila ditarik, ia akan menyebabkan kita terjatuh.. Jika pegang macam biasa, mungkin kita tidak jatuh tetapi si peragut boleh dapat handbag kita.. Mungkin lepas ni jalan raya di kanan kita, handbag disebelah kiri.. Jika jalan raya disebelah kiri, handbag disebelah kanan.. Tapi nak kena tak kira keadaan sebenarnya... Cuma apa yang berlaku pada saya menjadi ingatan kepada saudara mara saya dan kawan-kawan saya...

Kepada si peragut, saya doakan awak tak meragut lagi dan mencari pekerjaan yang halal...

1 comment :

Unknown said...

Masuk hospital ke tak?aizat fikri