Thursday, April 12, 2012

UNPLANNED ACTIVITIES

Assalammualaikum...

Alhamdulillah... Akhirnya hari ni berkesempatan juga untuk meng"update" blog.. Hajar ni macam tak ada kerja kan... Seperti biasa, melakukan senaman paru-paru, kasi paru-paru kembang dengan baik... agak memenatkan tau! mana tak nya, kejap tiup kuat-kuat, kejap sedut kuat-kuat... perghhh!!! dah macam belon udara panas jugak la rasa nya... letih deyhh....

Semalam sempat jugak saya ke Melaka bersama future bride, Kak Chik.. She's my cousin and same age with me... kalau u all perasan, Ain ada comment, "tukar partner nampak!!!" hahaha.. yes.. before this, selalu hangout dengan Ain, tapi iya la, orang dah jadi mak buyung, tak payah la kita bawak, takut kang tetiba terberanak, dah pulak hajar dapat status "bidan terjun"...

Actually, kami ni sebenarnya nak ke Muar.. Find new camera for me.. Thanks Ba.. present keluar ward tu... keluar ward pun dapat present.. memang hidup Hajar ni macam orang mewah... haha.. Alhamdulillah... Thank you Allah for giving me a great life... So, sampai je kat Muar (lama sangat ok tak ke Muar!), pi la Wetex Parade... Ni antara shopping complex yang popular la kat Muar.. budak-budak remaja suka melepak.. Sesampai je di sana, muka blur... kenapa kedai kamera ada satu je ni????? tak maju nya... KL berlambak sangat ok! haha.. so, Kak Chik bagi idea, "Hajar! Melaka... kau bawak 30 minutes sure sampai!"... He He He... panjang lebar daku senyum... So, we had decided to go to Dataran Pahlawan.. oh my God!! this is my 1st time turun Dataran Pahlawan.... for ur information, saya study di Uitm Melaka tapi saya tak sampai ke Dataran Pahlawan... ini bermakna Hajar bukan seorang yang kaki merayap... ye ke??? *macam tak percaya* believe it or not?? believe it......

So, 1st thing kami buat seperti biasa, oopppsss... before tu, siap pesan dengan kak Chik, "hari ni aku nak makan semua makanan yang aku idam-idamkan!!!" ok.. Nampak tutti frutti!! kak Chik asyik ingatkan, cari camera dulu baru pergi makan... huh... (T__T)

Saya tak rajin nak pergi kedai ke kedai sebenarnya... Actually sama je kalau beli kat Muar @ Melaka, sebab saya akan ke satu kedai je... haha.. Tapi sebab memang gatal nak ke Melaka tu tadi, tu banyak sangat alasan nya.... So, discuss punya discuss... akhirnya terus beli... less than 10 minutes! tak de fikir-fikir specification nya... yang tahu nikon ok... dah cukup! hahaha... main ambik je... try 2-3 kali snap.... nampak cunss ok la... ala.. baru nak berjinak-jinak.. confuse jugak kadang-kadang.. Hajar ni suka ambik gambar ke atau suka orang tangkap gambar dia??? sebenarnya.. kedua-dua nya sekali... saya selalu travel, tapi camera semua biasa je... ok jugak sebenarnya ada camera best satu... ala.. bukan mahal pun... pakai yang cikai-cikai dulu la.. ada duet beli yang besar pulak....

Selesai membeli camera, biasa la.. perut.. mula la.. tarian nya.. Tapi kat Dataran Pahlawan ni kurang tempat makan... tu yang tak best... tempat memang best... Mahkota Parade, Dataran Pahlawan, n then ada apa entah lagi, tapi kedai makan, failed! Baru semalam ingat nak makan chili's ke Tony Romas ke, TGI ke... (jangan cakap style orang kaya ok! Hajar baru nak makan best-best time ni sejak bonus masuk! balas dendam!!) kak Chik kata yang paling best sini Kenny Rogers... oh Mann... tapi memandangkan nak treat kak Chik before dia kahwin, ok la... layan je la Kenny Rogers... hahaha.. tertarik dengan satu kedai kasut di Mahkota Parade, bersebelahan dengan area Kenny Rogers tu.. Kedai kasut yang memang best sangat especially pada hajar yang gila kasut... oh my God! semua kasut aku nak grab! tapi lastly kasut yang digilakan tu tak ada size.. haiishh.. kechiwa lagi....

Seterusnya sempat singgah ke butik Bonia... ooppss... bukan Hajar nak shopping ya.... Hajar carik kan mak punye "ontel-ontel" handbag yang hilang tu... ala... macam besi yang tersangkut tulis Bonia... ha macam tu la.. Mak punya hilang, so pi la tempahkan... tapi baiklah aku beli kat KL je... tak de la lama sangat nak menunggu nya.., huh... bijak bijak.....

Kami menyambung activity kami pusing-pusing di Dataran Pahlawan... dan selepas membeli tudung + lense, kami pun decide untuk duduk di Padang DP tu.. ehh.. best tau... macam tenang sangat... apa lagi.. try power camera baru la.. snap sana.. snap sini.... habis segala tempat nak di snap nya.. tak de kerja kan?? memang pun tak de kerja...

Saya cakap kak Chik, saya dah lama tak naik yang tempat Belanda-Portugis tu.. kak Chik gelak kan ok! lahir di Melaka, besar di Melaka sehingga 8 tahun, belajar di Melaka, tetapi tempat tu saya pergi hanya sekali... saya rasa masa tu umur saya 7-8 tahun saya naik atas tu... teruk kan.. so, kak Chik ajak la sama-sama mendaki bukit tu.. ya Allah.. dah la tak sihat lagi... buat gila betul... tapi biasa la Hajar.. synonym dengan degil nya.. orang tak kasi, itu la yang dibuatnya.... tercungap-cungap saya sampai atas.... saya cakap kak Chik ini pun exercise paru-paru jugak apa!! kak Chik cuak kalau tiba-tiba asthma saya menyerang.. ye la.. orang sakit dibawak berjalan, memang la bahaya... inhaler ada je dalam handbag.... berjaya kami sampai di atas sana!!!! nampak la bandar Melaka.. Tiba-tiba bangga lahir di Melaka.... Saya anak Melaka!!!! haha... Tukar kasut dulu eh before naik.. pengsan la nak pakai heels 3 inch naik atas! haha...

selesai segala activity gila kami pada hari semalam, kami pun decide balik... dah tak larat... masing-masing memang nampak keletihan... on the way balik lalu Ayer Keroh, discuss dengan Kak Chik, mungkin entah bila dapat keluar ramai-ramai lagi... lepas ni masing-masing dengan keluarga masing-masing.. so saya bercadang dengan kak Chik, one day nanti kak Chik akan turun KL bersama kuncu-kuncu kami, berkumpul dan melepak di KL... sebelum masing-masing sibuk dengan dunia masing-masing....

Ini beberapa gmbr daripada camera baru Hajar... Weee..... :)


makin kurus tak??? hihi..





Sunglasses yang saya sayangi buat masa ni... haha...


ha... ni la Kak Chik... bakal pengantin....




ok la...
Jumpa di next entry....

Psst: hari ni Hajar demam teruk + batuk teruk! Mungkin semalam terdedah dengan cuaca yang kotor... Kene brainwash la dengan mak.. apa lagi.. kikikiki.....

No comments :