Thursday, February 23, 2012

Jemputan Allah...

Assalammualaikum...

Dah lama juga saya tak update blog... Lately yang terlalu busy dengan kerja seharian sebelum cuti panjang.. Alhamdulillah.. dari 10 hari terakhir bekerja, saya menghitung, hari ini adalah hari yang terakhir saya bekerja sebelum cuti panjang selama 2 minggu.. Perasan?? wowww!! sangat excited ok!!! Preparation untuk kali terakhir banyak lagi tak selesai...
List:

Pakaian - settled!
telekung - settled!
toileteries - settled!
gunting, sikat, pisau, benang, jarum - settled!
kasut + selipar - settled! (tapi rasa nak cari boot yang sedap pakai la... ) ok! Shopping tonite!
tudung - masih kurang.. oh!! masih perlu ke jalan TAR mencari tudung labuh.. kurang sehelai.. ada sesiapa nak teman tak?
kereta - tak service lagi & tak cuci lagi (tomorrow mesti service, kalau tak penjaga kereta menjerit dengan ku!)
duet - tak tukar lagi.. (gaji tak masuk lagi ni.....)
winter coat - mak kata sejuk sana boleh tahan.. kalau dulu pi korea -3C boleh keluar carik public phone pakai selipar je, InsyaAllah 14C harap-harap mampu bertahan...
ubat-ubatan - settled! (doctor kasi banyak sangat ubat laaa...)
knee support & guard - settled! (hopefully tak ada masalah untuk tawaf dan safa ke marwah..)
hantar pergi airport - :'( pergi sendiri la!!!! mengada nak orang hantar pulak!
Charger + kamera + iphone : settled! (walaupun iphone akan on, tetapi tiada sebarang perkara akan diupdate.. hanya ber email sama cinta kasih saya sahaja... Akak, Abg Ijib, Kak Num, Abg Ait)
Buku : oopppss!!! lupppaaa!!!! saya perlu cari buku untuk surah-surah Lazim.. memang hafal tapi perlukan juga untuk check balik semua bacaan..)
Doa-doa yang dikirim kan : settled! (already printed.. InsyaAllah akan dibaca di sana...)
Mental dan Fizikal : InsyaAllah bersedia... kosong kan jiwa untuk ke Baitullah...

Dalam 2 minggu ni saya tak dapat update blog.. tumpukan sepenuh nya kepada ibadah.. tapi saya akan update selepas saya balik cerita-cerita di sana dan gambar-gambar yang menarik... InsyaAllah ini akan menjadi percutian terindah saya.. :) (lagi-lagi pi dengan mak abah... hihihi.. )

So, di kesempatan ini saya ingin memohon ampun dan maaf kepada semua yang baca blog saya sekiranya saya ada terkasar bahasa, terlebih bicara samada sedar atau tidak sedar... Doakan saya sihat dan mendapat umrah yang mabrur...

No comments :