Thursday, December 18, 2014

Turnaround company - Part 2


Hye.. sambungan.. saya dah berjumpa dan berbincang dengan usahawan.. saya pointkan je di sini..

1) Usahawan mempunyai potensi untuk berniaga... Beliau pandai design baju,  artis pun ambik tempahan dengan beliau... baju rekaan beliau pun pernah masuk magazine...

2) kedai masih kurang lagi.. mungkin memerlukan modal yang lebih tetapi saya nasihatkan, dia berniaga servis jadi tidak memerlukan modal yang banyak...

3) untuk permulaan, saya cuba dapatkan tempahan daripada kawan-kawan serta officemate saya untuk up kan business dan perkenalkan business dia dulu.. jika feedback saya dapat semua memuaskan, saya akan mulakan market kepada luar, jika menerima komen, kita perbaiki sehingga memastikan tiada lagi yang mampu memberi komen..

Itu untuk kali ini... kita tunggu by end of this month, saya check sales dia, serta overhead dia.. adakah membawa profit atau tidak...




Part I

No comments :