Wednesday, December 3, 2014


Bismillah..
Assalamualaikum..
Buat adik Shafiqa, redha dengan atas apa berlaku..  Jadikan ia sebagai pengajaran… Mungkin ini dugaan kita dari Allah ataupun ianya kifarah dosa atas dosa yang kita telah lakukan.. Apa yang dilalui oleh awak memang cukup perit, tetapi bayangkan yang berlaku terhadap orang lebih daripada awak.. InsyaAllah parut di muka itu pasti akan pulih sediakala.. Allah Maha Adil, pasti mereka yang melakukan perbuatan yang kejam ini akan dapat balasan…
Setiap manusia itu diduga pelbagai cara.. saya pun diduga juga.. tak henti keluar masuk hospital.. tu sebab saya tak suka bagitau officemate kalau saya masuk hospital.. sebab nanti mesti ada je cakap, Hajar dengan hospital dah sama..
 
Macam tadi di surau, seseorang tegur saya... lama tak nampak Hajar?, saya hanya mengangguk... Terus dia sambung, "asyik masuk hospital je.. sekejap-sekejap masuk hospital..."  saya pandang tajam ke mata dia, saya cakap, "yup.. saya memang kerap masuk hospital, itu bermakna itu kifarah atas dosa yang saya lakukan.. awak? adakah awak sentiasa sihat bermakna awak seorang yang tidak ada dosa? Awak ingat saya suka duduk ward ke? jangan asyik cakap orang masuk ward je, Allah balas balik, masa tu baru awak tersedar.. " saya terus berlalu pergi, dia pula terdiam seribu kata...
 
Jangan kita suka memandang sinis kepada orang lain, kerana kita belum tentu bagus di mata Allah... malah sentiasa bersyukur Allah tidak menguji diri kita seperti orang lain..

Wallahualam...

No comments :