Wednesday, August 28, 2013

Surgery Lagi... Fuhhh!!

Hi... Baru bangun dari tidur... keadaan 2-3 hari ni tak mengizinkan la pulak... Last friday buat surgery dalam hidung.. ramai tanya, hidung tak cukup mancung ke sampai operate hidung... hajar jawab ini bukan mancung kan hidung tapi pendek kan hidung.. hahaha... after keluar dari ward last month, doct bagitau adalah baik untuk saya menjalankan pembedahan memandangkan di dalam hidung saya buat setakat block sahaja tetapi tulang hidung saya senget menyebabkan saya sukar untuk bernafas ditambah lagi saya baru je dapat asthma.. ramai kata, banyak sangat penyakit budak ni.. haishh.. nak buat camne.. Tuhan kasi.. tapi say a suka jawapan seorang sahabat saya... "untungnya kau... Tuhan bagi kau peluang untuk hapuskan dosa kau... Tuhan tak bagi aku peluang tu pun..." perbezaan jawapan seorang yang pada saya agamanya tinggi berbanding jawapan seorang yang bukan saya nak kata tak de agama tapi ilmu agama nya kurang... jangan marah! it's fact!!!! haha.. mesti ramai gam blog hajar lepas ni.. tapi tak kisah pun...

ok la.. pada mulanya surgery sepatutnya dilakukan pada 16/8/2013, tetapi memandangkan baru lepas raya dan 17/8 tu birthday saya, tak kan nak celebrate dalam ward pulak kan.. so, surgery ni dilakukan pada 23/8/2013.. kalau ditanya sakit ke tak, adoii.... tak tergambar sakit nya... dan paling sakit pada hari doctor mengeluarkan sponge dalam hidung.. ingatkan sponge comey.. sekali keluar dah rupa sponge basuh pinggan disumbat nya.. darah nya pulak??? jangan cakap la... semangkuk lebih untuk satu hidung... Subhanallah!! sakit yang teramat.. hingga ke hari ini masih bleeding.. berangan nak masuk kerja, tapi kalau saya masuk kerja jugak, maka cleaner dekat plaza sentral kena bersihkan darah saya dari KL sentral ke office la nampaknya.. bleeding yang sangat teruk buat masa ni.. mungkin juga kerana saya demam.. terlalu panas kan.. makan berpantang.. tapi sampai hari ni saya x dapat jelly gamat.. saya amat memerlukan jelly gamat sebab luka dalam hidung sangat la teruk.. huh!!

hari ni hari ke 6 operation tapi saya tak tau kenapa masih bleeding.. hopefully lepas ni ok la ek... tahun ke 3 saya tak dapat attend open house...

ok la... nak sambung rest jap... haha.. lepas sihat je... saya nak makan semua yang saya kempunan... 

ni la tulang hidung yang selamat dipotong.. bukan sikit-sikit punya dipotong.. adeeihh.. kemek hidung saya Doct!! 1st thing apabila keluar OT, terus rasa hidung tajam lagi ke tak.. hahaha.. 

No comments :