Wednesday, August 14, 2013


Assalamualaikum everyone.. wah sakan beraya naaa... saya?? macam ni la.. tak de beza dulu kini dan selama nya.. menjadi chef di hari raya... menu tahun ni?? hahaha.. berlainan sedikit dari tahun lepas tp tetap ada spaghetti.. dan saya rasa spaghetti saya this year tak berapa jadi dimata saya tapi sedap ditekak orang yang makan... saya pun tak makan!! errmm.. mungkin sebab membuat dengan tiada perasaan kot.. hahaha.. tak tahu la... ehh... saya tak dapat duit raya... tapi saya dapat birthday present.. dapat awal ok dari kawan saya... thanks mate! but still waiting birthday wishes from u babe.. on my birthday!! bukan a day before!!!!! :)
 
Ok.. kite teruskan topic pada hari ni... wahh.. nampak serius bebenor  nya kan.. tak serius pun.. tp it's about dignity.. maruah kita.. maruah orang lain.. jangan kita memandang orang lain terlalu rendah, kelak satu hari nanti dia akan lebih tinggi dari kita.. jangan terlalu membeza kan manusia antara 2 darjat.. engkau orang miskin, aku orang kaya, kerana di akhirat kain kapan putih saja yang dibawak.. Mak cakap saya diduga tapi saya kuat.. yup.. memang saya kuat.. ada sepupu saya yang cakap pada saya, tak pernah jumpa manusia yang boleh bergelak ketawa walaupun dalam hati tengah menangis... saya bagitau, apa saya dapat kalau saya sedih?? i didn't get anything.. i didn't lost anything but Allah safe me.... Alhamdulillah...
 
Saya sentiasa tanam dalam hati saya, jikalau saya bersedih, saya rasa terluka, saudara mara saya di syria lebih bersedih dari saya.. lebih terluka dari saya.. mereka kehilangan keluarga, teman tinggal, kehidupan mereka... maka kekalkanlah senyuman dibibir walaupun hati kita berduka yang teramat...
 
Raya ketiga... akan mengingatkan saya pada sesuatu yang tidak dijangka... Errmm.. mungkin saya bukan dari keluarga yang kaya, sekadar rumah kampung, mak abah bukan terdiri dari golongan elit tetapi kami kaya dengan budi bahasa, rumah kami ibarat taman syurga, mak abah terdiri dari golongan yang sentiasa mencari keredhaan Allah.. saya tak minta Allah membalas perbuatan yang telah dilakukan tetapi saya minta jadikanlah saya manusia yang sentiasa yang redha dengan ujian Allah.... itu lagi penting... apa yang dilakukan pada keluarga saya, itu antara mereka dengan Allah... membuat mak saya mengalirkan airmata... fuhh.. sukar digambar kan...
 
Thank you Allah, I got rid of him already. This gay not worth a second of thinking.. pity the whoever girl with him.. and now, I am happy with my life and.... :)
 
ok la.. kite lupakan perkara tu... so, you all dah kerja belum??? hjr dah start kerja... gagahhhhh la sangat.. hahahaha... gagah kebenda! menguap dah lebih 10 kali, kalau tak tutup mulut, perut dah kenyang masuk syaitan....ohh.. last nite, tgk the smurfs 2... seriously best gila!! ok.. mungkin sebab saya suka smurfs... ohh!! i wish i can have a cute smurf and smurfette... comel gilaaakkk!!! buat peneman saya ke office, tidur, berborak, memasak... wahh best nyyaaaa... dulu berangan nak belajar kat hogwarts, lepas tu berangan nak pi main sword dkat narnia, la ni nak bela smurfs pula... memang merepek-repek dimintak nya!!! mana tak selalu sangat kena marah dengan mak...haha...
 
oohh lupa.. ada yang mintak, "hajar.. boleh dapatkan resepi potato salad hajar..." pakcik saya siap cakap, "kalau esok ada potato salad, CIk Kor datang beraya sekali lagi... " hahahahaha... (pantang dipuji, terus je nak buat!!!) simple sangat weyh resepi nya.... orang buta pun boleh buat.. hehehehe.. dan sebenarnya ini adalah resepi ciptaan sendiri.. no ciplak-ciplak ok! dah boleh masuk masterchef....
 
rebus kentang dengan garam...
Potong 4 segi..
hiriskan bawang besar (bulat bulat ya...)
mayonaise
potato dressing (ni dulu saya beli kat aussie, tapi kat kl mcm payah je nak jumpa.. cer try kat cold storage, mungkin ada)
olive oil
origano (kalau ada..)
 
senang je... masuk kan semua nya dalam satu bekas besar... gaul!! siap!!! olive oil jangan banyak... nnt tak sedap pulak.. sedia untuk dihidang... (marah abah! olive oil dia dikerjakan anak dia... hahaha...)
 
tempat makan baru... ermmm.. dah lama x keluar makan.. so xde la tempat makan yang best.. ohh.. ada... dapur masterchef Hajar.. Taman Melati... beli barang, n then boleh request masak.... hahahaha..
 
psst: sapa ada kuih tart nenas yang sangat sangat sedap, tolong la bagi kat saya.. saya teringin tart nenas.. mana saya nak carik tart nenas... tart nenas kat rumah dah habis saya sorang makan... pleeeaaaseeee.....
 
 
Ok la everyone.. Take care... May Allah bless you...

No comments :