Friday, March 29, 2013

Mati tak kira usia.. tak kira sakit atau tidak.. Apabila tiba waktu, pasti Allah menjemput.. Allahuakbar.. Bila berkata tentang mati, hati saya jadi takut... adakah Allah menerima taubat saya? adakah saya dapat mengucap ketika saya mati? adakah saya mati dalam iman?

Mungkin sebelum ni saya lalai.. saya alpa.. saya sosial.. tapi banyak perkara membuat saya sedar.. Allah memberi lorong kepada saya untuk perbaiki keadaan... Mungkin manusia akan ingat keburukan, kesilapan saya yang lampau, tetapi itu bukan penting pada saya.. saya perlu keredhaan Allah bukan keredhaan manusia.. Setiap manusia pasti buat kesilapan.. dan pintu taubat sentiasa terbuka...Alhamdulillah.. Allah masih sayang saya, memberi saya jalan untuk memperbetulkan diri, bersedia untuk menghadapi kehidupan seterusnya.... Semoga sama-sama dapat memperbaiki diri....


No comments :