Sunday, November 25, 2012

Hari Ini.....

Today is my 1st day working after almost 2 weeks on medical leave.. bila terbayang-bayang apa yang berlaku, rasa tekanan darah dah tak menentu... ye la.. ketika itu antara hidup dan mati.. Lambat doctor bagi ubat penenang, stress makin teruk.. yang paling menakutkan blood pressure terlalu rendah... yup.. sangat rendah.. tak pernah mencapai tahap sebegitu... itu sebab hjr ckp antara hidup dan mati...

Dan pagi ni hjr dah kat office pun since 7.15 am lagi... Masuk office dengan langkah yang lemah longlai.. Seperti rasa diri nak dicampak ke neraka.. Berat kaki utk melangkah masuk... Saya gagahkan juga... dalam hati, ayat kursi tidak lekang dari bibir supaya diberi kekuatan... Bismillah dimulakan memasuki pintu Enterprise Sales Department..

Masih kosong... yup... masih kosong... tiada yang tiba lagi selain saya dan seorang lagi officemate.. saya pandang sekeliling.. ya Allah.. masih terbayang apa yang berlaku 2 minggu lepas sehingga membuatkan saya terlantar di hospital... dari satu sudut ke satu sudut mata saya bergerak.. ya Allah.. hilangkan lah ingatan ku terhadap apa yang berlaku 2 minggu lepas... 

Saya duduk dikerusi dan tempat yang menjadi tempat permanent ketika berada di office..Saya bersihkan meja yang berhabuk, basuh cawan lembu saya... susun barang saya yang berselerak... 

Ada ketika saya terkejut sendiri.. terkejut terbayangkan muka seseorang seperti mahu menerkam saya.. saya fobia.. saya terus angkat ganggang phone di meja saya dan mendail no hp mak.. Mak hanya mampu mengingatkan saya supaya perbanyakkan Ayatul Kursi.. Kuatkan semangat.. Airmata saya mengalir...

Saya takut jikalau saya dijerkah buat kali kedua.. ada kemungkinan bermalam di hospital saya pada malam ni kalau diperlakukan sebegitu sekali lagi.. Saya berdoa agar officemates saya dikaburkan pandangan di tempat saya... supaya mereka lihat tempat saya kosong.. tiada sesiapa...

Ya Allah.. kuatkanlah semangat hambaMu ini... Mungkin Celcom bukan dunia kerjaya saya... Mungkin ada tempat lain yang lebih baik dari yang ini... Saya harap saya mendapat pekerjaan baru dalam masa terdekat...

Wallahualam...

Tolong doakan saya.. dan Tolong bagitau saya jika ada kerja kosong...

1 comment :

A Peacemaker said...

Allahu akbar, apa yang terjadi ya saudari, macam serius ja...moga2 Allah pelihara saudari dari perkara2 yng tak baik...