Saturday, June 2, 2012

My Weaknesses


Hi Guys! how's ur day??? Alhamdulillah.. Just came back from A'Famosa...  Really enjoyed!! Simple entry for tonite... Bosan kan topic nya... hahaha.. Just wanna share with u guys...Menceritakan tentang kebaikan diri, boleh menimbulkan rasa riak... So, lebih baik bercerita tentang kelemahan supaya bila membaca berulang kali boleh membantu diri jadi yang lebih baik.. Am I right??? ouucchh! banyak cakap kau hajar!

Not every people like u Hajar.. and u're so annoying sometimes... huhuhu.. yup... :)

1. I am hot tempered person... sapa tak kenal hajar, mesti tak pernah tengok hajar mengamuk... tapi sapa kenal hajar, at least sekali mesti pernah nampak hjr mengamuk... seriously... saya tak mengamuk tak tentu hala.. jika kesabaran saya tercabar, yup, saya akan jerit... huh! hajar... control your emotion... saya sedang belajar untuk kurang marah.. hahahha....hjr can do it! hjr can do it!! but I am not a moody person ok! :)

2.  My mouth moves faster than my brain... hahaha... ini contoh last week.... otak saya dah ingatkan, liquid paper letak kat dalam drawer.. bila kelam kabut, tak fikir balik, terus jerit... "sapa ambik liquid paper hajar!!! sila pulang sekarang!!!" hahaha... semua malas nak layan sebab dah tahu, mesti ada punya.. tak de sapa nak ambik.. argghh!! ini paling kerap berlaku.. plss hajar!! kalau kat rumah mak mertua buat camni, mahu kene hempuk dengan periuk... ini pun saya cuba untuk ubah... change to : my brain moves faster than my mouth and my hand.. hahaha...

3. Saya mudah rasa bersalah.. argh! kalau saya bertekak dengan orang, (tipu lah kalau korang kata korang tak pernah bertekak kan..) kadang-kadang saya salah, kadang-kadang saya betul... tapi time saya betul ni, saya akan rasa bersalah sebab bertekak dengan dia... saya akan mintak maaf kat dia.. walaupun saya tahu saya tak salah... saya tak boleh buat kawan rasa sedih, marah, merajuk dengan saya, saya akan rasa saya telah melakukan satu kesalahan yang besar...sebenarnya tak bagus juga macam ni.. tu saya mudah dipijak orang... bila orang tahu ini salah satu kelemahan kita, org akan take advantage... macam sesetengah orang, keras hati.. kalau bergaduh jangan harap nak mintak maaf... tapi saya tak boleh... itu saya selalu makan hati... huhuhu...

4. Hajar suka menegur orang kalau perkara tu tak ok.. tapi cara hajar menegur tu kadang-kadang tak bagus... itu silapnya... lagi-lagi bila dah ada sikap tak suka, lagi lah... kasar sungguh nak menegur... hjr tak boleh camtuh ok... kata nak jadi perempuan melayu terakhir.. tapi kalau dah tegur org cara tak ok, jawab nya tu bukan perempuan melayu dah la... huhuhu...

5. Ini satu lagi... bila saya dah mula geram, rasa hati, marah, automatically saya akan jauhkan diri dengan orang tu... Ini ada satu kisah la... hjr hadiri satu majlis di rumah kawan hjr.. hjr ni memang talkative.. korang pun tahu.. so, bile jumpa kawan-kawan lain kt rumah dia, lagi la rancak berborak kan.... so, one day kami makan la bersama... tiba-tiba kawan hjr ni bukak cerita, "tahu tak masa kau datang rumah aku, akak aku kata kau hipokrit..." and ada la lagi yang hjr x ingat... hjr dan kawan hjr lagi sorang terdiam... sorang lagi ni adalah teman paling rapat hjr walaupun dah berumur.. dia pun terkejut.. tp masing-masing senyap... bila hjr berdua dengan teman rapat hjr ni,hjr bertanya pada dia, "saya ni hipokrit ke??? kenapa sampai kakak dia kata saya hipokrit sedangkan kakak dia tak pernah langsung kenal saya..." saya agak sedih ar sebenarnya... so, teman rapat saya ni pun cakap dia memang nak cakap tentang isu ni... dia pun terkejut apabila saya di cop hipokrit sedangkan saya ketika itu bukanlah perempuan budget cun mcm perempuan melayu terakhir ke, cakap sopan santun ke, duduk ketawa ala-ala perempuan gatal ke.. no! tak de... saya seperti hjr di office, di luar... sama je...so, baru-baru ni dia menjemput saya ke satu lagi majlis di rumah nya.. tetapi sebenarnya hati saya dah tawar... jika saya pergi, entah apa lagi yang akan dikatanya... sejak peristiwa dia sampaikan tentang hal tu, saya terus menjauhkan diri dr dia... saya tak tahu kenapa, mungkin sebab saya tak nak saya lagi membenci dia... bukan saya tak boleh terima kritikan tetapi kenal yang tidak sampai 1 jam mampu judge saya begitu sekali, pada saya itu satu penghinaan... seriously... saya tak nak keruhkan lagi hubungan saya dengan dia... (ni dikategori mengumpat ke??? haiisshh... saya anggap ini perkongsian cerita supaya kita sama-sama muhasabah diri ok...)

Ok lah.. sebenarnya banyak lagi tapi kalau nak diceritakan tetapi bantal dah jerit-jerit panggil nama Hajar.. hihihi.. hebat bantal hajar ada mulut... banyak mulut macam tuan nya jugak yek... hihihi.. ok lah.. gud nyte!