Saturday, June 16, 2012

::LASER TAG::

Assalammualaikum..
Hye Guys!  memang sangat penat sekarang ni.. dari last nite sampai la petang tadi,  busy sangat... tido pun 2 jam je... tapi kuatkan semangat untuk update blog tentang something yang sangat interesting., lepas tu good night la... kali ni hajar nak share dengan korang.. satu indoor game yang pada hajar sangat sangat sangat best! seriously! menggantikan paintball yang orang kata sakit sangat, tapi kali ni memang tak sakit langsung... Laser Tag...

Hajar start dari awal kami sampai la ya...  hajar pergi bersama fahmie dan hafiz.. car pool je la.. pergi ramai-ramai lagi best kan.. so, setiba nya kami di Mid Valley.... wah.. Fahmie bagitau hajar around 8-9 org je akan join game ni.. oo.. ok la dalam hati hjr.. sekali sampai.. ehh ramai plak... mula-mula hjr rasa kekok juga... ye la.. i ni kan kalau baru kenal orang malu-malu kucing, lepas dah kenal.. hahaha... bising giler.... so, biasa la.. kalau dah kaum Adam yang ramai, hjr pun terus mengecut tubuh.. dalam hati hajar fikir, "macam mana la aku nak lawan lelaki-lelaki ni.. semua badan macam jurassic park.. dah la lawan dalam gelap, kalau dilanggar mahu boleh pengsan..." itu dalam hati je.. tu yang pada mula hajar pandang one by one.. sebab takut! hahahahha.. sangat la gila! tapi sebenarnya diaorang tak kuat pun... hahaha...

Last nite, kami main 3 battles... total untuk 3 battles RM45.. tak silap hajar, monday until friday murah... saturday n sunday 3 battles RM55.... dan 1 battle around 10 minutes... jangan cakap kejap ok!!! korang tahu tak, 10 minit ni lama gila kalau main individu la.. kalau group kejap je... masa individual, ya Allah.. sumpah! macam nak pitam... berlari-lari... dah tak ada reactivation ke ape ke.. semua main shoot je.... main belasah je budak-budak ni.. tak de rules.. memang pun tak de rules... hjr nak ingat kan, masa korang pilih suit dia tu, kene ingat nama korang.. so, masa keluar nanti boleh la tengok point... dan 1st game.. ya.. sudah tentu saya kalah ok.. so, telinga ni berdesing kene perli.. oucchh... seperti nak pakai speaker pasang lagu kuat-kuat ketika itu.. hahahaha.... korang tahu je la kalau lelaki  ni bile dah menang... kecoh habis... hahaha.. fact! bukan main-main.. hahaha..

2nd game, kami pilih utk main team, so 3 team dibukak... Merah yang terdiri daripada hajar, fahmie, adib dan arif... biru- man, akmal, ikhwan, afiq.. hijau - dya, faiz,hafiz, farid... pergh.. masing-masing memang gagah... seriously yang ini sangat cuak... sebabnya kalau point saya rendah, dan team saya kalah, sah kene lagi kutuk... so, saya tekad untuk tembak secara rambang.... hahahhaha!! tapi masa team kami masuk, saya jumpa tempat yang best! saya kene tembak dinasour egg.. team lain tak tahu lagi masa ni... hahaha... mintak maaf kepada mereka yang terkena tembakan rambang dari Siti Hajar.. sebelum keluar, saya check dulu nama dekat suit saya.. ok... shadow... so, bile keluar je... keh keh keh... red team 1st place bebeh.... yeayy!! saya score sangat tinggi... berjaya jugak aku lawan lelaki-lelaki raksasa ni....  so, masa ni la hajar nak berlagak dengan orang yang berlagak dengan saya.. kah kah kah!!! hello... I am a gurl ok...lelaki boleh kalah dengan perempuan.. serius malu!

3rd game, mereka dah tahu strategi saya... aiseeyhh.. memang kalah la daku... hahaha.. kene lagi hebat ni.. tapi kan kali ni lagi gila la... saya sorang, 4 tembakan saya kene... kali ni kerisauan sikit.. mana tak nya, diaorang pun dah main tembak rambang je... kalau anak semut lalu pun boleh terkena... bahaya betul la diaorang ni kalau bagi main paintball kan... hahahha... tp kami masih tetap berbangga kerana kami menang lagi game ni...  hahaha.. muka team merah semua nak kerek ok.. well!!!!!  tak boleh nak dinafikan kami memang hebat!

u all tahu apa keseronokan main game ni... tadi hjr cakap, hajar malu-malu kan.. lepas tu dah tak de nya..  penat tu of course la sangat penat.. tapi enjoy kami gelak... hahahaha... so, seperti biasa ulasan yang akan dibuat oleh hajar sorang demi sorang ok... hahahhaa.... kite mulakan mengikut team.. dan bermula daripada diri sendiri....

RED TEAM

Hajar : seorang sharp shooter wanita yang sangat hebat.. boleh mewakili Malaysia hendaknya.. hahahha... (mesti geram je bebudak ni baca kan... hahaha...)

Fahmie : ala... mamat ni cerita je lebih.. ingat hebat sangat.. tertumpas jugak la untuk 2nd game.. ok.. sepatutnya dia ni tak boleh kalah.. sebab dah banyak kali main.. lain la yang 1st time main macam saya... hahahha...

Adib : hahaha.. Adib ni seperti biasa... penyelamat team merah... terbaik ar adib.. adib boleh wakil Malaysia untuk olympic ni... hahaha.. acara menembak... kikiki...

Arif : hebat jugak... (tak tahu nak comment apa pasal mamat ni sebab saya sendiri tak nampak dia kat mana,,, yang seingat saya, saya terkejut bertembung dengan dia, dan dia nak tembak saya.. aisseeyyh... mcm mana satu team ni... hihihi.. confuse confuse...) 

GREEN TEAM

Dya: untuk 3rd game, she's not my bestfriend but she's my enemy..  Dya shoot saya gila-gila... ini balas dendam terhadap suami nya yang kene shoot bertubi-tubi oleh saya untuk 2nd game.. kah kah kah... bagus u Dya.. betul-betul jaga suami u... 

Faiz:  hahaha... ini orang yang paling saya takut... sebab dia ni mcm pro sangat... saya kata memang aniaya ni kalau ditembak sakan dengan faiz... rupanya kehebatannya hanya seketika sahaja.. 1st game je hebat.. lepas tu... keh keh keh keh.... 

Farid: ini saya x nampak dia main kat mana..  saya rasa menyorok nii... hahaha... atau main tembakan rambang ni.... hahahhaa... sorok lebih..

Hafiz : oohh... ni diaorang panggil misai.. nama sedap-sedap dipanggil nya misai.. ni pun sama ni saya rasa.. menyorok diaorang ni.... duduk kat satu sudut je rasa nya... hahaha.. sedapnya aku kutuk orang kan.. mcm la hebat sangat..... hahaha..

BLUE TEAM

Man : ni seangkatan dengan fahmie jugak... ingat terror.. tak terror rupanya.. masa 1st game, saya nampak man duduk dekat entrance tu.. hahaha.. main shoot dr situ aje.. tp dia hebat jugak la... hebat tang mengelak agaknya.. mengelak sampai lupa nak shoot musuh.. haiishh...

Akmal : ini yang Dya n Man kata main kelentong ni.. cakap dengan semua org masa dah habis... hahaha.. memang hebat strategi yang dia gunakan tu.. boleh pinjam untuk next game individu... hjr rasa dia main nyorok... serius... hjr sendiri x nampak dia ni kat mana...

Afiq : haa!!!! serius... ini pun sama... menyorok... 1st game memang tempat sama je.. x beranjak... ingat main sorok-sorok ke diaorang ni.. hahaha.. tapi yang saya ingat, saya memang terkejut dengan Afiq... saya tak boleh terkejut.. dia bukan sergah, entah mcm mana, sebab baju dia warna putih, saya jadi terkejut.. dalam gelap tetibe ada baju putih, ingat tak fikir hantu ke,,, haha...sebaik xde lemah jantung.. kalau tak ramai-ramai tolong ke hospital...

Ikhwan : ini pun saya tak perasan.. pendek cerita.. yang saya tak perasan ni semua sorok la.... hahahahha.... sebab takut kene shoot... kah kah kah kah... tak de lari-lari.. senyap je.... wahh.. next time kite buat game main sorok-sorok... hhahahaha...

So, conclusion yang saya boleh buat, lelaki ni nampak je hebat sebenarnya perempuan lebih hebat.. macam saya dengan Dya.. hahahaha....

ok.. selesai kami main games tu, x lama pun.. total dalam 30 minutes.. tp bukan continuously tau.. after 1st game, kite stop.. n then 2nd game.. mcm tu la.. n 3rd game.. so, habis la... kalau terus 30 minutes, habis la semua orang pengsan...


N then kami terus... terus sahaja mencari kedai mamak.. ohh.. hajar memang sangat lapar!! 2 hari saya tak makan nasi....sebaik kau tak pengsan Hajar.. dan kalau sebelum ni saya pernah post tentang melepak, lelaki minum air 2 cawan seorang.. kali ni lagi kritikal.. serius! diaorang minum 3 cawan seorang... woww... hajar?? segelas je kot.. hihihi... besar jugak tank diaorang ni... errmm... mungkin.. sebab tu hjr panggil diaorang tadi pun jurassic park.. mana tak nya, hajar paling kecik kot... ok.. ni 2nd time saya lepak after 26 years...hari tuh dekat naan.. ini dkat kedai pelita... saya enjoy.. yes! sangat sangat enjoy... saya terfikir balik, errm.. kalau 5 tahun yang lepas saya dah suka melepak, mesti skrg saya x suka dah.. yes... untuk pengetahuan anda, saya keluar dengan kawan-kawan kalau makan, paling lambat pukul 10 mlm... not more than that.. dan untuk pengetahuan korang juga, hjr tak pernah lepak dengan lelaki masa study sampai la kerja... 

Ok la.. apa yang hajar dapat eh dari laser tag ni.. 1st.. of course! my lemak-lemak tepu selamat diarwahkan.... 2nd, Alhamdulillah.. kawan saya bertambah-tambah.... ini dinamakan ukhwah yang kita perlu wujudkan sesama umat Islam... umat Islam hari ini dah berpecah belah.. so, saya rasa ini peluang untuk perkukuhkan ukhwah sesama Islam.. Alhamdulillah... yeayy! so, next time nak main laser tag dah ada mangsa untuk diajak... hahaha.. 3rd, teamwork bebeh... yess.. walaupun xde la teamwork sangat pun, ada je tertembak kawan-kawan sendiri, tapi semangat kawan tu ada orang kata... tu yang best.. hihihi...

Ok la.. dah malam.. kalau ikut hukum Mak saya ni, dah wajib tidur dah... lagipun esok nak bangun pagi..nak pi rumah Dya jadi masterchef dengan Dya.. kan Dya kan????? nak main dengan baby comel, Farzan sekali.. esok Aunty datang ok darling..

Good nyte everybody! Illal liqa', ma'a salamah..

Assalammualaikum....

Psst: comment tentang setiap orang itu adalah rekaan semata-mata.. jangan ambik hati ya.. menghiburkan blog yang sedia ada terhibur ni.... siapa yang rasa nak ajak hjr main laser tag, boleh roger-roger hajar ok.. tapi.. ada tapi ya.... kalau orang-orang yang annoying (bukan yang tersenarai dalam post hjr ni ya).. tak payah la ajak.. mati hidup semula belum tentu hjr nak join.. chill!!! :)

Btw guys.. pagi tadi I received a call from advertising agency.. She offered me to be a model muslimah for one project.. yes.. I am so excited and super duper happy, unfortunately I can't accept this offer... U know why... Saya baca satu buku ni baru baru ni.. (my routine activity) hanya lelaki yang bergelar suami sahaja boleh melihat isterinya bergaya semua nya la.. itu sebab saya reject offer tu... for my future... I need a blessing from Allah not from people... yes I know.. I made a mistake in my past, itu sebab saya fikir 2 kali before saya decide... saya sekadar berkongsi supaya adik-adik kak hajar yang baca ni pun akan fikir 2 kali macam kak hajar ok!


Ini lah baby comel nya...





Para-para pemain yang hebat belaka... hihihi...


GREAN TEAM : Dya, Faiz, Hafiz, Farid

BLUE TEAM : Ikhwan, Akmal, Afiq, Man
RED TEAM (CHAMPION!!) : Hajar, Fahmie, Adib, Arif
My new bestfriend, Dya... Ohh Dya.. I am gonna miss u... :(

No comments :