Friday, May 18, 2012

Lepak!

Orang kata budaya melepak ni tak bagus kan.. tapi pada saya budaya melepak di kedai makan adalah bagus JIKA sekali sekala..... ini pengalaman saya setelah saya hidup 26 tahun keluar lepak dengan lelaki... saya di ajak oleh rakan saya, Fahmie untuk pergi makan di satu kedai roti nan... so, saya bersetuju memandangkan saya dah bertahun tak keluar lepak kat kedai mamak... Kak Num pun perasan adik dia sorang ni memang tak keluar dengan kawan-kawan.... kami bukan pergi berdua tetapi ada rakan baik Fahmie gak join... Btw, thanks Fahmie atas kejutan... errrkk... happy gak la.. kih kih kih... :)

Fahmie  bawa saya makan di satu kedai mamak depan Ampang Point.. Seriously, nan dia superb sangat! korang boleh pi makan situ... Saya order plain nan makan dengan curry... sedap nya....rasa macam nak pi makan lagi.. Fahmie n man oder butter nan, plain nan, spinach n chicken tandoori... saya agak terkejut tgk mereka makan spinach.. nak cakap semalam, takut.. so biar saya cakap kat blog sendiri.. kekeke... spinach tu sama macam makanan baby... itu bila saya tengok man makan spinach je, saya agak terkejut... katanya nak jadi popeye... hahaha.. dalam hati, "ok.. man sedang makan makanan baby.. hehehehe..."  kidding.. kidding...

Hey.. ni 1st time tau saya dengar lelaki bergossip... sama je macam perempuan rupanya... hahaha... saya tak tahu la adakah sebab ada saya, topic yang diperbincangkan lain daripada selalu.... hahaha.... ye la.. kalau lelaki ni kita expect dia akan cerita tentang bola la... pasal isu-isu yang tidak berkaitan perempuan.. rupanya ada gak terselit.. kekeke... saya dengar diaorang bercerita, sebenarnya dalam hati saya gelak gila-gila... seronok... seriously! dengan sorang kawan Fahmie yang bernama Fai, serius tengok dia macam serius, sometimes saya rasa dia boleh masuk Raja Lawak... kah kah kah...

Kalau perempuan ngeteh, secawan je seorang.. tetapi lelaki ngeteh, 2 gelas.... blurrrppp... ok.... gelas kedua saya pun air sejuk tp cume minum sikit sebab nak membasah kan tekak je.. macam tu rupanya orang lelaki ni melepak ya.... memang berbeza... mesti dah ramai fikir, hajar ni social keluar dengan lelaki je.. hellooo... at least I've learned something bebeh.... bukan keluar suka-suka tetapi pada masa yang sama banyak bermain di minda ok...

Per'borak'an... ada ke word tu?? ok.. belasah je la... perbualan kami malam tadi banyak kepada investment, berkongsi pendapat ttg Islamic investment & conventional investment.. btw, Fai is good in investment... Kalau ikut theory, memang banyak yang halal, tapi logically, more kepada yang haram.. best jugak tau.. kene plak saya yang banyak cakap, dan Fai pun banyak cakap, so macam-macam pendapat... tidak lah sampai kepada berdebat ya..

Fahmie??? ooo... dia senyap je... (rasa macam aku pulak yang lelaki, dia perempuan..) hahaha.. Fahmie pemalu depan kawan-kawan dia.. errkk.. ye ke...tanya la dia sendiri.. hahaha.... jahat kau Hajar!!! tapi dia banyak berjasa... so Fahmie! dengan ini saya akan blanja makan Mak Wan.... dan kalau perjanjian kita, saya kalah, up sikit Dome! dan jika saya menang... seperti dalam perjanjian... Buat Rima, u can join us if I win! keh keh keh...

Man.. erm.... no comment.... kih kih kih... sebab saya agak pemalu untuk berborak dengan dia... Man tanya saya jawab... oh malu nya daku!!  (ok Hajar.. stop jadi gedik.. jadi perempuan Melayu Hajar!!) Cuma saya agak terkejut mamak kat kedai tu boleh tahu dia nak makan apa... memang hebat!! U memang loyal customer dia ok!!!~!! hahaha... Maybe before you go to aussie, you kene blaja dulu macam mana nak buat favourite nan n spinach tu wokey!! so, tak de la rindu-rinduan nanti..

and me??? of course I really enjoyed it!!!!! saya tak fikir kerja, saya berborak... saya tak fikir masalah di office... release everything.. and now I know why some people suka sangat melepak.. Rupa nya memang rest minda... We take in a good side ok.. Ok la... I've to go... c u next entry.... hey! I've something for u in next entry... boleh gelak-gelak ok.... wait n see bebeh... luv u guys!

No comments :