Tuesday, May 22, 2012

Hajar... Macam mana nak bagitau dia yang saya suka pada dia?

Hye... itu topic hari ini....

Ok... Actually, someone message kat saya di FB... Itu antara ayat di dalam message tu... Huh! sukar untuk saya jawab... Jujur saya katakan, saya sendiri dalam situasi itu.... Jadi saya tak mampu untuk menjawab... Saya bertanyakan kepada kawan-kawan saya, dan ramai yang memberi cadangan... antaranya bertanya sendiri kepada tuan empunya badan @ menunggu dan menunggu... saya terdiam.. ohh.... mungkin menunggu dan menunggu dan menunggu la jawapan untuk saya... tetapi ini tidak akan menjamin untuk masa hadapan...saya sendiri masih buntu dalam hal ini... :'(

Sejarah yang lepas banyak mengajar saya tentang kehidupan... Kalau ditanya setiap wanita, adakah ingin berumahtangga? kalau mereka memberikan jawapan tidak mahu, ada sesuatu yang tidak kene kepada nya.... Ini saya teringat kembali tentang kisah saya yang lama, bercadang untuk hidup bersama umur 26, kemudian, 27, n then 28 dan akhirnya 30... 30? masih muda kepada seorang lelaki, tetapi tua kepada seorang wanita... dari tahun ke tahun meningkat dan apabila mencecah 26, boleh kata 30 pun belum tentu nak kahwin... huh....jadi selama ini bercinta atas dasar apa?? sekadar suka-suka ke?? itu yang buat saya terlalu kecewa...kami sebaya... itu sebab saya fobia... saya ditinggalkan ketika umur 26.. ya! betul.. mungkin ada orang kata muda lagi la 26.. tetapi 25 keatas pada seorang wanita adalah sudah tua ya....

Kalau dulu mungkin selepas putus, bertahun saya tidak bercinta... tetapi apabila difikir-fikirkan, itu ketika umur 21, now I am 26.. tak payah nak meratapi orang yang tak menghargai... Am I rite??? move on hajar!! move on! Allah sediakan lebih baik daripada dia... Itu janji Allah... hilangnya seorang, datangnya pengganti yang bagus... tak perlu bercinta lagi... waste ur time bebeh!!!

Tetapi masalah sekarang, memang saya senang dengan seseorang ini.. kalau sebelum ini saya berkenalan dengan someone, saya ada 6th sense yang mengatakan adakah orang ini sesuai dengan saya ke tak, boleh tahan dengan sikap saya ke tak, (I am not a perfect woman but I try my best to be a perfect woman to my husband.. super wife!! super mak!! super gurlfriend to my husband!!! yeaahh!! but not superman ok...) itu firasat untuk diri saya, tetapi saya tak tahu pada dia.... mungkin pada dia, saya ni bukan taste dia... betul tak?? (perempuan macam Hajar, easy to get... mungkin itu yang difikirkan kan... who knows???)

Kawan saya bertanya, "apa kelebihan dia dari orang lain yang cuba dekati saya?" Jujur saya katakan kepada kawan saya, sifat dia yang gentleman, baik, tidak berkira, mesra, pentingkan keluarga dan tepati masa buat saya rasa saya selesa ketika bersama dia... (yang lepas semua tak tepati masa ya... maka saya seorang yang tak suka menunggu dan tak suka ditunggu) "Lelaki lain tak macam tu ke?" ada jugak macam tu tetapi tidak seperti dia.. "Bukan ke baru kenal?" dari pertemuan pertama dan kedua, kita dah boleh kenal seseorang itu walaupun tidak secara sepenuhnya, tapi sedikit sebanyak pasti kita tahu apa yang dia suka @ tak... "Tak kan macam tu je dah tahu sifat dia???"  nope... kenal dengan kawan baik dia untuk bertanya tentang dia.... "adakah rasa dia ke yang terbaik untuk saya?" mungkin dia terbaik untuk saya, tetapi belum tentu saya terbaik untuk dia.... (mesti sapa yang baca cakap, gediknya Siti Hajar ni.... confirm!!! hahahhaa...)

Apa yang perlu saya buat sekarang??? errmm... entah la... hopefully dia yang propose saya... so saya boleh berdansa seperti dalam Kuch Kuch Hota Hai menari dalam hujan... hahaha!!! tetapi kalau tak, move on Hajar! (macam ex kau cakap kau Hajar... move on Hajar... menyampahnya saya dengar!!!) mesti ada time frame, if sampai raya tak de progress, just forget it Hajar... He's not for you... :)

Ok la.. 10.13 pm already!! ooppss... ada debat!  Nyte bebeh!!!!! see u tomorrow...

psst: ajar my nephews menari bollywood, parents depa pi dating, mama shu jadi choreography... wakakaka... sekuat-kuatnya kami dengar lagu hindustan, menari-nari... enjoy!

13 comments :

anak ummi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
anak ummi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
HAJAR said...

harap-harap ada jodoh antara awak dengan dia... :)

anak ummi said...

hehe..sorry, smlm sy comment thru HP. sampai 2x lak post..tula, pkl 2.30 komen smpai ammai..

ni 1st tm tgk blog hajar guna PC.selalu guna HP je..baru tau mcm2 ada kat sini..best2..rajin hajar tulis..berbakat.. :)

hmm...buat masa ni sy hnya blh perhatikn dia je..sy pn xsure status dia cmne..tp tb2 dh jd takut lak..takut xsefahaman,xsama lifestyle..sy more pd family..sume pk family..klu nk holiday pn nk dgn fmly gak..hehe..dia sy nmpak ok, urban lifestyle..sy ni lak mcm org kampung je..tp xde la kolot sgt..hehe...

Insyaallah, dlm umur mcm sy ni, sy hnya mampu berdoa je..maybe dr mggu lepas sy byk berdoa n solat pasal career and jodoh..sekali sy dpt panggilan utk dua2 serentak..dlm dok pk pasal kerjaya, Allah utuskn gak serikandi ISlam ni..syukur gak terperasan fb dia..apa fb? ye, dr fb je kenal..tu la sy xyakin sgt.hehe..klu org investment ckp, still at prelim stage..still cool..xtau la bila nk hot deal ni.hehe

ok, sy kat ofis ni..bos meeting.jap lg sy lak meeting.InsyaAllah free sy jengok2 blog berinformative lg cantik ni lg..Assalamualaikum siti Hajar.. :)

HAJAR said...
This comment has been removed by the author.
Sharmin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
anak ummi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ain Aziz said...

go with the flow je.... Doa banyak2. You'll be a good wife i reckon. Hence, if this guy that you are talking about finds out that both of you do not fit into each other, then let it be, takde jodoh la tu. But if both of you think that you guys fit in, then that's wonderful. The important thing is to be yourself and find out about each other's compatibility. Whatever that is meant to be will happen. Kalau bukan this guy, maybe ada the better one out there. Sabar k. Dont stop praying. Just don't rush into things (due to the age factor yadda yadda). Hoping too much is bad and rushing into things is even worse. Good luck, dudette. Assalamualaikum (:

anak ummi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
anak ummi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.