Tuesday, May 15, 2012

FUTSAL

Hye bebeh.... korang tgh buat apa??? hajar tgh rehat sekejap.. letih la.. keroje banyak.... tadi saja buat clearance kat pc office, terjumpa gambar-gambar futsal.. itu gatal-gatal nak cerita pasal futsal ni... ho ho ho.... saya striker... :).. kalau tak larat baru defender... 

Sejarah hajar join futsal ni.. dulu UiTM Johor buat announcement, "Sesiapa berminat untuk mewakili UiTM bermain futsal pada petang ini di Melaka, sila hadirkan diri ke surau kolej Zamrud untuk pemilihan."... wahhh... pemilihan macam interview.. hebat sangat UiTM ni... kawan-kawan saya dari bilik berlari ke bilik saya... "Hajar! Futsal jommm!!!" masa tu keterujaan yang teramat... kami berenam terus ke surau Zamrud selepas lunch... "wah.. ramainya nak wakil UiTM ni..." ketika itu group saya yang terbesar... masing-masing geng 2-3 orang.. saya sampai 6 orang...so, ada la seorang ni (orang kata dia hebat sangat la).. "kalau i terpilih, i nak kawan i pun terpilih jugak.." ewah ewah!! kau main request macam tu je... setakat 2 orang, nak lawan 6 orang...  kawan saya berbisik dengan saya, "Hajar.. kau pi cakap dengan dia, kalau geng kita tak dapat semua, yang terpilih tak nak pergi.." wah.. pandai kawan saya berbisik... saya dengan berani nya pergi menyampaikan lah amanat tu... selepas mereka ambil senarai nama kami, kami pun pulang ke bilik masing-masing dengan harapan, memang tak dapat la wakil  UiTM... tak lama selepas itu, saya mendapat panggilan dalam pukul 2.30 petang... "Group anda terpilih untuk ke mewakili UiTM... sila berkumpul di dataran jam 3.30 petang..." what??? 3.30 ptg... masa tu saya macam orang gila memanggil kawan-kawan saya untuk bersiap.. yang sorang tengah membasuh baju, yang sorang lagi tengah sedap tidur... seriously, keadaan kelam kabut seketika di wing kami... dalam packing baju, boleh terlupa dengan kelas arab petang tu... So, kami berjemaah terus ke kelas arab untuk inform ustaz yang kami nak pergi mewakili UiTM... Ustaz tercengang ok! perempuan-perempuan yang dikatakan lembut ni nak main futsal... boleh pulak tu ustaz cakap, "eleh.. diaorang tu bukan nya main futsal, tapi jadi pom pom girl je...." menusuk kalbu kata-katamu Ustaz!! Jaga Ustaz... akan ku iringi medal ke kelas arab nnt....Saya menjadi kapten untuk games kali ni walaupun memang kami tak tahu main... pendek cerita kami ni bidan terjun..... huhuhu... ok.. yang membanggakan walaupun kami mewakili UiTM tanpa latihan, kami berjaya mendapat no. 4... hebat!! team lelaki yang beriya-iya tak menang pun.. ermmm.. nasib la....

Seterusnya, apabila saya transfer ke UiTM Melaka, saya dah mula active dengn futsal.. saya dipanggil untuk mewakili UiTM Melaka pula kali ni untuk hari Merdeka... Open Futsal... walllllaaa!!!! yang paling best, jadi coach merangkap captain pasukan... perrghh!! kali ini lebih mencabar.. sebab team perempuan sangat banyak... lebih daripada 20 team... kami start main dari pukul 10 malam sampai pukul 7 pagi sempena hari Merdeka.. ini memang pengalaman yang tak dapat dilupakan.. orang tengah nyenyak dibuai mimpi, kami pulak berhempas pulas menaikkan nama UiTM.... Alhamdulillah.. kami tempat ke-3... masa semi-final kene lawan geng pengkid.. ya Allah ya Tuhanku.. selamatkan lah daku dari pengkid-pengkid ini.. menakutkan! Serius! (geli geleman daku!)

Sambung degree saya stop main futsal.. Mak daku dah bising asyik main futsal je.... aiseyhh Mummy.. relax la.. dan saya bermain semula untuk Kenanga.. kami lawan antara Kenanga... ketika ini saya baru lepas menjalani operation.. gila kan??? sangat gila! bukan sikit-sikit punya operation weyh... potong 10 cm punye! tu tengah main, rasa cramped tiba-tiba... mana tak nya, nak ambik bola boleh lompat... oh my God! sebaik tak terburai perut daku... berani-berani main futsal... ni pun no. 3... haiishh.. awat tak no. 1 ni...... tak pe la... janji dapat number kan... hihihi...

Selepas game kenanga habis, abg Halim email suruh datang training untuk mewakili Kenanga, bermain untuk MIBA... (Malaysian Investment Bank Association).. perghh... main untuk Kenanga gitu... malangnya saya memang dah tak kuat masa tu... Saya main yang lepas pun adalah untuk lepaskan gian untuk bermain futsal... 

Dan sekarang... ya Allah! serius saya memang nak sangat main futsal lagi!!! Terlalu rindu nak pangkis kaki orang!!!!!!! dan kepada yang rasa kurang hebat a.k.a kaki bangku (jahat kau hajar!!!) boleh la belajar dengan hajar... kekekkee.... kidding!!! kidding!!

Ok la... Sambung lawan main PS2... Ultraman ok.. Letih main dengan dedet.. paksa orang main, tapi tak bagi menang... otak politik punya budak!








No comments :