Sunday, May 6, 2012

BLIND DATE


Entry kali ni agak berlainan sikit dari yang biasa... saya tak rasa semua dapat merasakan "blind date" ni sebab u all zaman universiti dah bercinta kan... so apa nak blind nya kan... agak-agak nya la ok ke blind date ni??? ye la.. tanpa melihat muka, tiba-tiba keluar je.... oh my God! saya pada mula nya tak berapa setuju dengan blind date ni... kite tak kenal orang tu, tapi kite nak jumpa... dibuatnya mamat tu macam pecah rumah.... hahahaha.....saya teringat roommate saya di UiTM dulu... ok... she's my junior.. and I believe if she read my entry, confirm guling-guling gelak.... 

cerita nya macam ni, dia kenal dat guy dari kesilapan no. hp..so, one day, diaorg bercadang nak jumpa... yang junior saya tak pernah tengok budak lelaki tu, budak lelaki tu pun tak pernah tengok junior saya.. roommate saya, Ain menemankan Atul ni untuk berjumpa.. so lelaki ni bawak kawan dia sekali... kesilapan yang Atul buat, dia terlalu jujur weyh! dia cakap dengan lelaki tu dia pakai baju warna pink dan dia pakai baju pink... sepatutnya dia pakai colour lain, so agak-agak mamat tu macam pelik je, ca alif but ar!!!! tapi sebab dah terlalu jujur, of course la mamat ni cam depa berdua kan... hahaha.. 1st time jumpa, 2-2 ternganga!!! oh my God! inikah lelaki nya??? mengikut cerita Ain, mamat tu macam Mat Pit... n then diaorang pun makan di KFC... Ain n Atul of course la pandai order kan.. tapi lelaki pelik 2 orang ni.... "weyh... kenapa burger diaorang besar, burger kita kecik.." kata kawan lelaki tu... "kenapa kau beli air sampai 3, kite 2 org je..." hahaha!!! saya mendengar cerita mereka, saya memang hentam gelak habis.. rasa nak pecah perut... saya tak sabar nak tunggu cerita diaorang tamat... saya tanya macam mana diaorg mintak balik cepat.. katanya, lelaki tu ajak pi Tanjung Bidara, jalan tepi pantai.... cepat-cepat Ain n Atul bagi alasan kata kat kolej ada hal kene uruskan dan perlu balik cepat....ha... tahu pun takutttt.... "kak Hajar!! taubat kite nak "blind date" lagi.....sebaik tak dibawak ke tempat bukan-bukan" hahahaha!!! saya tak mampu bercakap ketika itu kerana saya gelak tanpa henti... Next time, kalau nak blind date, make sure at least kite tahu serba sedikit tentang orang yang kita nak keluar even kita tak mengenali nya langsung tapi kita kenal jugak sedikit tentang dia... betul tak??? macam kes Atul, kalau dibuatkan dibawaknya tempat bukan-bukan, Nauzubillah.... Atul, next time be careful darling.. ingat kak hajar tak risaukan ke adik kak hajar sorang ni bila keluar dengan orang macam tu...huh.. lega korang balik dengan selamat....

Saya??? hihihi.. yup.. pengalaman "blind date" rupanya satu yang menarik.. I know him from my friend.. actually kami tak pernah contact langsung!! tak pernah berborak.. saya tak pernah tengok muka dia langsung... dia pernah la tengok gambar saya... Al-kisahnya, saya nak tengok wayang.. yup.. saya selalu tengok sendiri... saya hidup je shopping sorang, tengok wayang sorang, main bowling sorang... so my friend tanya dah tengok tak movie ********... cakap dah, tapi saya nak tengok lagi sekali sebab saya tidur dalam wayang separuh cerita.. so, kawan saya ni cakap kawan dia nak join, saya kata ok.. nanti saya belikan tiket sekali... saya pernah dengar cerita tentang kawan kepada kawan saya ni tapi saya just dengar je la... so, hari yang dinantikan telah tiba, saya sampai lambat, dat guy pun sampai lambat.... hahaha.. dan saya memang tak cam dia langsung... dalam kalut-kalut camni, memang tak tahu la.. saya beli siap-siap popcorn, hotdog and drinks... sorang demi sorang saya pandang... saya pandang orang tu, orang tu pandang saya... tapi lepas tu orang tu bercakap dengan orang lain.. oh bukan dia.... lagi sorang, dia pandang saya, dia senyum, saya ingat dia la orang nya... (sebaik aku tak tegur!!) orang tu terus masuk wayang... oh... bukan jugak... yang mana satu ni weyh... dan apabila saya melihat seorang lelaki yang berlari termengah-mengah... tak dinafikan lagi.. sah mamat ni!!!! tiba dia tegur... Hajar??? dengan pantas kami masuk sebab jalan cerita dah 15 minit.. saya ok je.. saya kesian kat dia.. sebab saya dah tengok awal... so dia tak de la rasa bersalah.... and then kami lunch bersama, masa agak singkat... walaupun singkat, saya dapat rasa kan kegembiraan.. mungkin sebab saya dah lama tak tengok wayang, enjoy kan diri... btw, kepada si dia, thanks for the chocolate... walaupun cair, tetapi tetap sedap... and thanks teman saya berjalan... :) btw, he's a nice guy... mungkin nasib saya berjumpa dengan orang yang sangat ok, tak macam Atul... wakakakka... :p (confirm Atul marah giler bila baca statement kak hajar ni kan...)

So, nasihat saya kepada kawan-kawan saya sekalian, kalau ada yang cube untuk kasi hangpa "free blind date", kene selidik dulu siapa lelaki tu.. at least u all kenal kawan dia ok.. jangan main redah je dik nun.... susah nak cari orang baik skrg.... mungkin sebab 1st time pada saya, saya rasa kekok sket... tapi nasib la hjr ni memang banyak cakap.. so, kurang sket la kekok ni...

Ok la.. I've to go.. 9.30 pm already.. kene tolong Aliki buat homework... haiishh.. confuse sapa yang sekolah sekarang ni... Mama Shu ke Aliki yang school ni??? and then kene story pulak pada budak-budak before tidur.. haiisshh.. cite tipu apa lagi la mama shu nak create malam ni....

No comments :