Wednesday, April 25, 2012

Doakan Saya Cepat Discharge...

Hari ni hari ke-4 saya di ward sejak di tahan Sabtu malam Ahad... orang kata tak baik mengeluh.. sakit ni semua datang dari Allah.. ya Allah.. sungguh saya kata, apa yang saya hadapi pada hari Sabtu lepas memang menyakitkan... terlalu sakit... saya ingat saya dah tak lama masa tu... nafas saya memang tak kuat, ditambah sakit bengkak di chest kanan... setiap kali coughing je, saya memang nak menangis sebab tak mampu tahan sakit yang teramat.. Emak sendiri yang melihat dapat merasakan apa yang saya rasa... satu malam mak menemani saya di hospital memandangkan condition saya yang terlalu lemah ketika itu.. 

 Dari hari ke hari saya tanya doctor bila saya boleh discharge.. saya memang dah tak boleh tahan duduk di ward...patutlah saya pernah dengar orang cakap ada patient bunuh diri duduk ward lama sangat... bila saya duduk sorang-sorang saya menangis sendiri.. kenapa saya yang rasa semua ni? kenapa bukan orang lain? :'( 

Pagi tadi saya bertanya doctor lagi, bila agak-agak saya boleh keluar lagi? doctor kata hari Jumaat antibiotic baru habis.. ya Allah... hari ni baru Rabu.. maka ada hari khamis dan jumaat lagi.. hari rabu pun saya dah terasa lama masa berlalu... setiap minit saya memandang jam di dinding ward ni.. 

 Apa yang bermain dalam kotak fikiran saya adalah saya nak lari dari ward... saya memang dah tak sanggup dah...saya rasa tertekan sangat... :'(

No comments :