Tuesday, April 10, 2012

Doa Seorang Sahabat...

Assalammualaikum...

Hye... Alhamdulillah.. Hajar dah kat Johor sekarang... Dan semakin pulih... Ini semua berkat doa semua kawan-kawan.. ya Allah... tak terbalas jasa korang... Kalau tak kerana doa semua orang, mungkin Hajar masih terlantar di hospital... Masih bergantung dengan nebulizer...

Kadang-kadang hidup kita ni tak boleh terlalu sombong, bongkak, angkuh... Mungkin kejayaan kita pada hari ini adalah disebabkan doa-doa sahabat kita... Contohnya, "semoga berjaya!".. itu satu doa tau... Tapi kita manusia tak sedar, selalu rasa diri ini berjaya kerana usaha sendiri, bukan kerana orang lain... mungkin berkat doa orang lain tu la yang buat usaha kita berjaya.... Cuba kite tengok sebatang pokok... Kalau tanpa bantuan baja, air, cahaya matahari, agak-agak dia berbuah tak??? tak kan... Baja mungkin usaha, air mungkin doa kita, cahaya matahari mungkin doa sahabat-sahabat kita... Itu sebab pokok berbuah sebab dengan bantuan yang lain...

Jadi saya nasihatkan diri saya dan kawan-kawan yang saya sayang semua, kita berbuat baik dengan semua orang, mendoakan antara satu sama lain, kita akan bahagia dunia akhirat, InsyaAllah... :)

"Janganlah kamu bermusuh-musuhan, jangan benci-membenci, jangan dengki-mendengki, jangan berputus hubungan antara satu sama lain, dan jadilah kamu sekalian sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara."
(Hadith Riwayat Muslim)

Dari Abu Hurairah r.a bahawasanya Nabi s.a.w. bersabda yang bermaksud : "Doa seorang sahabat kepada sahabatnya yang lain kerana Allah dalam tempat yang berjauhan diterima oleh Allah s.w.t."
(Hadith Riwayat Muslim)

Ok lah... cukup masa... Hajar kene tidur, esok kene bangun awal pagi...

Take care everyone! Luv u so much!

No comments :