Saturday, February 11, 2012

I ADMIRE HER!

who?? my sister! On the way back from her house, dekat traffic light area Greenwood ada seorang wanita tua berjalan dari kereta ke kereta meminta derma... Akak saya pasti menghulur bagi membantu dia... Saya tengok dari zaman dia belajar sampai sekarang, dia tak pernah berkira.. Everytime saya bagitau dia, ada kawan-kawan saya sakit ke susah ke, dia tak fikir 2 kali, dia terus bank-in untuk membantu... Masa zaman dia belajar, ada seorang budak kecik dengan mak dia berjalan, tanya akak saya kat mana kedai runcit, dia nak beli roti... Akak saya terdengar si anak kecil ni mengeluh kat mak dia, "saya dah lapar...", mak dia jawab, "sekejap kita cari kedai beli roti..." ketika itu ditangan akak saya ada note RM10 untuk membayar duit fotostat... Akhirnya dia bagi note RM10 tu pada si tua itu suruh beli nasi.... itu cerita 10 lebih 10 tahun yang lepas tp masih tersemat dalam fikiran saya...

Hari ni saya sedar, patutlah akak saya ni hidup nya sentiasa dilimpahi rezeki... ada rumah yang besar, kereta yang besar, hidup yang sempurna... Sebab dia tak pernah kedekut langsung... Even dengan saya sekalipun... Sekarang ini saya nak jadi macam dia.. yang tidak kedekut, yang sentiasa menghulurkan bantuan ketika orang perlukan..

Jadi selepas ini, mari kita ramai-ramai saling bantu membantu, yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing....

No comments :