Sunday, February 5, 2012

Fire Drill!!!

Zaman asrama dulu, kerap sangat dibuat fire drill atau dalam bahasa jawa nya, latihan kebakaran.... hukuman yang dikenakan kepada sesiapa yang rentung akan dihantar ke kubur.. mentang-mentang depan sekolah ada kubur, nak dihantar ke sana.. gila la diaorang ni!!! saya sebagai orang yang paling kuat suaranya akan membantu semua ahli dorm saya dari rentung... he he he...

selalu nya fire drill akan dilakukan pukul 2 - 3 pagi... yang buat pun AJK asrama.. macam xde kerja kan... haiisshh! nasib baik tak ada yang patah kaki tau sebab terjun katil!! so, apabila besi telah berkumandang sekuat-kuatnya, maka saya akan menjerit sekuat hati saya mengejut satu dorm bangun dan menyelamatkan diri... kepada yang rentung, sebelum di hantar ke kubur, kene brainwash dulu dengan warden.. haiishh.. malang tau nasib sape yang rentung tu...

Dalam dorm saya, ada 20 orang tetapi 19 je yang terselamat manakala 1 orang pasti akan rentung.. saya tak ingat nama dia.. tapi orang panggil dia Cik Peng... sebab ada satu baju yang digunakan, setiap kali dia guna pasti dia akan pengsan... gila zaman asrama kami! senang sungguh dapat nickname.. saya tak tahu apa cerita dia sekarang...

Saya rasa latihan kebakaran ni tak perlu la selalu buat.. satu, membahaya kan student.. seriously! sebab terlalu kerap buat, kalau berlaku kebakaran betul, diaorg anggap latihan, memang betul-betul mati rentung...

ini cerita abang saya.. ada kawan dia di sekolah dulu... sekolah ke universiti.. x ingat dah... buat fire drill, dia ingat kebakaran betul.. dia terjun dari tingkat 3 tau.. meninggal dunia di tempat kejadian.. bayang kan..

Dengan ini, saya SITI HAJAR BINTI ALADIN tidak bersetuju latihan kebakaran dilakukan terlalu kerap di asrama!! harap maklum!!!

No comments :