Wednesday, January 25, 2012

Post-2012

Alhamdulillah... Satu per satu azam saya ada perubahan tapi ada jugak yang tak ada perubahan... perlahan-lahan... jauh lagi perjalanan 2012....



Kita mulakan dari segi melabuhkan tudung.. Alhamdulillah.. bermula nya tahun baru, saya dah berjaya melabuhkan tudung saya... Syukur.. Syukur.. Syukur... Ya Allah.. betul orang kata, bila kita menjaga aurat kita, hati kita pun sentiasa jadi tenang.. Alhamdulillah saya dapat rasakan semua ini... Ada satu cerita yang ingin saya kongsikan...Ini berlaku pada saya, saya bukan seorang yang sosial tetapi kerana pemakaian saya yang lepas, saya di'judge' seorang yang sangat sosial... sedih jugak.. Manusia judge seseorang bukan dari sikap nya dahulu tetapi dari pemakaian nya dahulu...Bila saya fikir-fikir balik, kenapa saya dulu pakai tudung yang tidak menutupi dada, sedangkan diri saya hanya untuk yang layak je.. rasa kesal dalam hati... ya Allah.. tak terhitung betapa banyak nya dosa saya.. bagus nya facebook ni sebenarnya.. beberapa kawan FB saya yang memberi saya inspirasi dan mengajar saya untuk menjaga aurat... antara nya, Haneem Hasnan, Wani Twin, Aini Noraini, Raihan Farhanah, Bintang Hatiku, dan ramai lagi.. tak tersebut.. Alhamdulillah, gambar-gambar yang mereka letak di FB memberi saya inspirasi untuk melabuhkan tudung.. Allah memberi saya jalan dan memberi saya peluang untuk perbetulkan segala kesilapan.. Cuba bayangkan kalau hati dah keras, Nauzubillah.... perubahan tidak berlaku secara mendadak tetapi step by step.. InsyaAllah.. saya selesa bertudung seperti di gambar entry saya sebelum ni.. Labuh dan juga bergaya.. siapa kata bertudung dibawah paras dada tak boleh bergaya??? elok je kan saya bertudung macam tuh... dulu kalau boleh nak pakai baju betul-betul menutupi tubuh sehingga menampakkan susuk tubuh badan... tapi bila saya fikir balik, apalah makna memakai lengan panjang tetapi ketat... tak de beza nya dengan wanita yang pakai skirt pendek dan sleeveless... sama je... saya dah buang sebahagian baju-baju sarung nangka saya.. saya cuba melatih diri saya dari sekarang.. Jadi lepas kahwin, saya tak nak suami saya ke neraka kerana saya... Sesungguhnya syurga itu dibawah tapak kaki suami bagi seorang wanita dan dibawah tapak kaki ibu bagi seorang lelaki... Semoga saya mampu menjaga suami saya daripada dibaling ke api neraka.. Nauzubillah.. takutnya....



Kedua, kerja.. Ya.. saya ada apply beberapa tempat kerja... Malangnya, masih tiada berita untuk interview.. InsyaAllah saya akan bekerja keras selepas ini untuk mendapat kerja lebih baik... :) atau u all ada kerja kosong untuk saya tak????? hihihi...



Ketiga, oohh tiiddaakk!! cakap kuat!! masih lagi.. hahaha.. kenapa sukar sangat untuk bercakap perlahan... InsyaAllah... baru 5% je berjaya.. dimanakah 95% lagi wahai Hajar??? usaha tangga kejayaan!! Ajaaa!!!



Lastly, errrmm... no comment.... sampai sekarang saya masih tak keluar dengan lelaki.... mungkin u all ada calon untuk saya??? hahaha.. ada tak??? Just kidding! InsyaAllah... sampai lah nanti seru.. hihihi...



Untuk my sisters, kak num n akak, dun worry la ok.. hajar bukan tak laku pun.. cume tak jumpe yang tak berkenan di hati.. hihihihi...



Ok lah.. Jumpa di next entry!

No comments :