Monday, January 16, 2012

Fujifilm finepix z70 vs Toshiba Camileo s20

Semalam survey camera.. before ni beli camera yang bagi saya agak mahal, but maybe pada orang lain camera tu cheaper je... akhirnya pecah jugak.. kene pijak.. :'( so kali ni fikir balik, tak mau la beli camera mahal-mahal... so, semalaman meng"google" camera yang berkenan di hati dengan dibantu oleh seorang kawan.. terima kasih kerana sudi membantu! so, akhirnya inilah pilihan saya... ada 2 pilihan saya... cume... ada cume ya.. saya dah menyesal skrg ni... saya suka camcorder, supaya saya boleh upload video celoteh saya ni... tapi pada masa yang sama, saya suka jugak camera... supaya saya boleh bergaya di depan camera... haiisshh.... hati saya berat kepada Toshiba, tapi saya beli Fujifilm finepix... kesilapan besar yang saya lakukan di sini adalah saya tak tengok sangat specification nya... tp saya tengok bentuk n colour dia buat saya terpikat sangat... bila fikir-fikir balik, kenapa aku beli paling murah ni... ya Allah... seriously, pagi ni saya rasa menyesal yang teramat.. nak sedih pun tak guna, dah bayar pun.. tunggu barang sampai sahaja... so, saya tunjukkan la kat u all yang saya beli ni.... tak mahal pun... sebab saya bukan anak orang senang untuk beli yang mahal.. pembaziran! baik buat makn tutti frutti... yummy!


FUJIFILM FINEPIX Z70

Features:


- Super-slim metal body with vertical sliding lens cover
- 12MP sensor and Fujinon 5x Optical Zoom (36-180mm equivalent)
- NEW One Touch button for YouTube / Facebook easy web upload
- HD Recording for both stills and movies
- One-touch Movie Mode (also includes Movie Edit function)
- 2.7-inch 230k high contrast LCD screen with Microthumbnail View
- Digital Image Stabilisation- Scene Recognition Auto (SR AUTO)
- Auto Picture Rotation
- Tracking Auto Focus
- Image search function
- Li-ion rechargeable battery

Package Contents:
- Fujifilm Finepix Z70 Digital Camera
- Fujifilm Li-Ion Rechargeable Digital Camera Battery
- Battery charger
- Wrist Strap
- USB cable
- Manual & Software CD

http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/specifications/z/finepix_z70/

TOSHIBA CAMILEO S20





Features:
- Full HD resolution (1920×1080p)
- Digital still camera
- Super Slim (17mm)
- 4x digital zoom
- 5MP CMOS sensor- 3" rotating LCD screen
- HDMI- YouTube upload function & hot-key
- SDHC compatible
- Video stabilisation

Package Contents:
- Toshiba Camileo S20
- Toshiba Li-Ion Rechargeable Battery
- USB cable
- Wrist Strap
- User Guide and Software CD
- Retail Box



Psst: saya beli online.. saya tengok semua pembelian dihantar dengan betul... so saya berasa yakin untuk membeli...risau jugak kan kalau beli tapi kene tipu macam kes dapat lesung batu... huhuhu... tapi kalau dia tipu, saya tak boleh nak cakap apa-apa la... ujian Allah nama nya tu... sesiapa berminat boleh la ke blog di bawah (tempat saya beli camera fujifilm... walaupun hati kecewa nak camcorder!!!!) :-
http://cheapsales-mudah.blogspot.com

No comments :