Thursday, December 15, 2011

Ini kisah hantu pulak!!

Ini cerita tentang hantu.. Mesti u all x percaya kan? Tapi sapa yang nampak, dia baru percaya ok!!!


Masa tu di uitm melaka.. Kolej ada dinner.. So every wing should send 3-4 persons to help JPK Kolej buat preparation for dinner.. My level, of course me( wing capten) and 2 org junior.. Kami kene hias stage.. So a lot of things kami kene buat.. So, dr selepas balik dari masjid around 9.30pm until 3am kami di ruang tempat tengok TV.. Actually tempat tu open.. Mcm berandar.. Something like that.. At 3am, everybody memang dah penat.. So we start to clear everything.. Tak nak bersepah.. One of my friends asked me to take penyapu dekat sebelah water heater.. Setapak pertama, ya Allah apa aku nampak atas atap rumah warden.. (Our college atas bukit, rumah warden bawah bukit... ) langkah kedua, ya Allah... Apa yang aku nampak ni!!! "dia" sedang duduk di atas atap sambil rambut mengerbang.. Seriously, rasa nak pitam, saya patah balik.. I give hint to my friends.. Masing-masing mulut terkumat kamit baca ayatul kursi.. Kami tak lari, takut benda tu kejar.. Lepas semua tenang, nasib baik la yang ada tu semua kire nya kuat... Kami tak fikir untuk kemas, masa tu ca alif but la!!!! Kasut tertanggal pun dibiarkan je semua.. Semua terus berlari tidur kat bilik saya.. Tapi tak sangka, esok semua nya demam panas.. Bila bangun tu, one of my friends cakap la.. Actually dia dah nampak banyak sangat benda tu lalu belakang saya.. Ya Allah.. Lagi la aku nak pitam!!! Tapi dia pun takut nak tegur takut dicekik kata nya... Start dr hari tu, memang tak berani bukak tingkap mahupun pergi toilet sorang tengah malam.. Mesti ajak kawan.. Saya selalu nampak.. Orang kata hijab dah terbuka tapi yang ini paling menakutkan..


So korang yang baca cerita ni malam-malam, baca ayatul kursi banyak-banyak sebelum tidur ya.. takut sebelah kiri atau kanan korang je...Gudnyte!!!

No comments :