Saturday, January 25, 2014

Kekecewaan Melanda.... aku tertipu!


Nak cerita tentang satu kedai perfume di Wangsa Walk (tengah-tengah tu! sebelah daily fresh n kedai jeruk!)... Saya niat memang nak mencari perfume.. (Ok! After 2 years eh baru nak beli yang mahal... Tapi x berapa mahal!) and I love one perfume ni... reb'l fleur perfume by rihanna.. Saya mencari perfume ni tapi lain pulak saya angkut... Bukan tu yang nak dicerita nya.. Nak cerita tentang sales girl ni & mcm mana dia marketing... Sesampai sahaja saya terus tanya perfume Rihanna.. Dia cakap tak de.. Terus la dia bagi saya hypnotica ni... Siap sebesar2 nya tulis semua perfume sales 70%.. So dalam hati saya, instead of aku beli perfume rihanna yang mahal, baik beli yang murah eventhough murah rm10!!! Ok! Stupid mentality!! (In certain thing bile nak buat decision making!).. So saya pun tanya la berapa harga nya, dia pun cakap harga sebenarnya rm500++... Tapi lepas discount just rm200 only! Dalam hati saya, stupid la siapa beli perfume ni dengan harga rm500++!! Sebab magnifique lancome pun yang dari zaman tok kadok lagi tak pernah sekali dia turun harga.. Rm300++.. Ini kan pulak jenama cap lempang amenda ntah yang sampai rm500++... (dan saya pun tergolong dalam kategori orang bodoh ketika ini!!) Tapi saya ni manusia cepat kesian.. So sy pun beli la walaupun bukan ini bau yang saya nak.. Saya nak reb'l fleur perfume!!! Dan harga nya sama dengan si vertigo ni!!! Bila nak buat payment, dia pun bercerita panjang lebar... Dia kata kalau beli more than rm350 free 1 bottle... skrg sy dh beli rm200, so I need to buy one more bottle to get one bottle free.. Sy pun berminat la dengan tawaran ni... Nasib baik saya tersedar!! Last time saya beli reb'l pun almost 2 years baru habis.. And sempat otak saya berfikir.. Semangat minah ni cakap, perfume 100 ml ke atas!! Bulan 75 ml!! Sy tanya perfume yang free tu yang mana satu???? Ok!! Sy ckp la, saya nak free vertigo ni.. Sebab 110 ml kan!! Muka budak ni terus lain.. Ohh bukan yang tu free.. Dia tunjuk la few yang nak bagi free.. Ok! Serius! Perfume yang tak sedap bau n tak laku!!! see!!! 

2 perkara yang memang membuatkan saya marah lepas saya balik..
1. Perfume tu bukan rm500++.. Saya dah google!!! harganya lagi murahh!!! (Penipuan berlaku di situ!!) - dekat amazon.com cuma $28 - $ 29.50 = dalam RM100 sahaja!!!!!!! dekat few websites pun around rm100 for 3.72 oz.. arghhhh!!! 

2. Perniagaan nya tak telus!!! Dia cakap free 1 bottle.. Tapi dia tak cakap yang free tu bukan semua, cuma certain sahaja!! Dia suruh orang pilih lagi sebotol dengan harapan orang beli 2 botol!!

3. dia kata perfume ni tak de alcohol mcm reb'l! cehh... balik-balik saya check ada je contents dia alcohol... memang tertipu habis-habisan!!!

Nasihat saya, bila beli perfume, tanya sehabis mungkin! Jangan mudah terpedaya! Kalau sempat google, google dulu kt kedai before beli! Jangan percaya tawaran 70% penipu dia tu wokeyyy!!! Balik kat rumah, try sembur kat lela, adam, dedet.. bau nya tak tumpah seperti bau sabun basuh baju!!!

last but not least, kena start kumpul duit balik setelah dah tertipu untuk membeli Reb'l Fleur Perfume... saya nak Reb'l Fleur jugak!!!!

Yang benar,
anakjerung yang dah terkena...

No comments :