Sunday, March 17, 2013

Menjaga Solat...

Assalamualaikum..

Maaf terpaksa tutup blog untuk process kemaskini...

Ok.. saya nak share kan tentang ceramah yang saya dengar.. ada seorang Ustaz ni berkongsi bagaimana untuk menjaga solat kepada mereka yang solat secara part time... ada langsung tak dirikan solat...

Yang pertama, mestilah istiqamah dalam melakukan sesuatu.. Maknanya apabila kita benar-benar nak berubah, nak ke jalan Allah, niat dihati mesti kukuh... Niat "aku nak berubah! aku nak ke jalan Allah! aku nak jadi hamba Allah yang hanya mengabdikan diri kepadaNya"

Yang kedua, cuba untuk tidak ponteng solat walaupun satu waktu.. 40 hari tanpa ponteng walau satu waktu pun!! kalau terlajak, contoh nya Subuh, qada' solat tu! kalau 40 hari kite tak miss walau satu waktu pun, InsyaAllah, pasti kita tak kan miss solat selepas tu... kerana perasaan takut pada Allah..

Anda sendiri tahu kan dosa meninggalkan solat... Jom sama-sama jaga solat wokey!!!

1 comment :

nazri said...

thanks.. InsyaAllah.. sama2 la kita menjaga tiang agama ni.. ^ ^